אתרי אינטרנט ממלאים תפקיד מכריע בעסקים בכל ענף.
לעתים קרובות מדובר בהיכרות הראשונה של גולש עם העסק שלך, בהיכרות הזו הגולש יקבע אם המוצרים ו/או השירותים שלך מתאימים למה שהוא מחפש.
אם אתם כאן אז סביר להניח שאתם מבינים ש״להחזיק״ אתר אינטרנט זה פשוט לא מספיק טוב.
אתם כבעלי האתר צריכים לפעול על מנת להביא גולשים חדשים רלוונטים לעסק שלכם, לוודא שחלק גדול מאוד מהגולשים מבצע פעולות ובסופו של דבר רוכש את המוצר/ים שלכם או לחלופין משאיר פרטים על מנת להתעניין בשירותי אותם אתם מציעים לגולש.
יחס המרה = היחס בין כמות המבקרים באתר לבין כמות הגולשים שביצעו את הפעולה הרצויה.
בפשוטות: אנחנו משקיעים זמן וכסף בקידום האתר כדי ש…
פעולה = רכישת מוצר, ביצוע הזמנה, שליחת טופס יצירת קשר וכד׳ אלו הם סוגי ההמרות החשובים ביותר עבור העסק שלכם.
מטרת הצ׳ק ליסט המצורף כאן היא פשוט מאוד להראות לכם אמצעים שבעזרתם תוכלו להגדיל את יחס ההמרה שלכם ועל ידי כך להרוויח עוד כסף.
נתוני מפתח באתר KPI
ישנם רשימה של מדדים שעליכם לבדוק באופן חודשי (יש כאלה שבודקים אפילו באופן שבועי).
לפני ביצוע שינויים באתר, סביר להניח שתרצו לדעת איך האתר שלכם מתפקד כרגע.
הנה כמה מדדי אתר קריטיים שכדאי לנתח כדי לקבל החלטות מושכלות יותר.
- ביקורים
- צפיות בעמודים
- זמן ממוצע באתר
- צפיות ממוצעות בדפים
- שיעור יציאה
- סך כל המרות
- יחס המרה
- מחזור
גוגל אנליטיקס הוא כמובן הכלי הפופולארי ביותר לבדוק את כל הנתונים הללו.
ישנם כלים נוספים מומלצים לשימוש אבל זו כבר עבודתו של מנהל השיווק שלכם.
- חווית משתמש
הרוב המוחלט של הגולשים היום הם חסרי סובלנות, ברגע שקצת קשה להתמצא באתר שלכם הם בקלות יעזבו ויחפשו אתר אחר.
לכן חיוני שהאתר שלכם ייטען במהירות ויהיה קל לשימוש במכשירים שונים (כלומר עיצוב רספונסיבי), כך שהם נוטים פחות לעזוב או 'לנטוש' את האתר.
תתקנו קישורים שבורים, תמונות חסרות או כל בעיה אחרת באתר על מנת לשפר את חווית המשתמש.
האתר צריך להיות גם מושך ויזואלית ולתקשר את המותג באמצעות צבע, דימויים, מרווחים וניגודיות כדי לשמור על מבקרים באתר אבל בגדול הכי חשוב בפער הוא שהוא יהיה נוח וזריז לשימוש.
- Copywriting
ברגע שהמבקרים מחליטים להישאר באתר שלכם, חשוב לכתוב את הטקסטים באופן שירתק את הגולש וימשוך הנעה לפעולה (עוד על כך בהמשך).
הטקסט צריך להסביר כיצד המותג שלך שונה מהמתחרים ואת הערך שהם יקבלו על ידי בחירתך על פני מתחרים.
נכון שזה א׳ ב׳ וברור מאילו אבל מומלץ להתייעץ עם מומחה קופי ולשלם כמה שקלים על מחקר ושינוי טקסטים.
פשוט מדהים כמה שינויים קטנים בטקסט יכולים להגדיל משמעותית את יחס ההמרה באתר שלכם.
- הנעה לפעולה
ללא קריאה לפעולה ברורה (CTA), האתר לא יעשה עבודה טובה בהמרת מבקרים ללקוחות, לידים, וכד׳.
הקריאה לפעולה צריכה לספר למבקרים את הצעד הבא שהם יצטרכו לעשות על מנת ליצור אינטרקציה עם העסק שלכם. יכול להיות כמעט כל דבר כמו "רכשו עכשיו" או "השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם". לא משנה מה תבחרו, תמיד חשוב לוודא שזה משהו שיתמוך במשפך המכירות שלכם.
- חשוב Mobile Friendly
תוודאו שהאתר שלכם מותאם לנייד: ברור לכולם שבימינו רוב המוחלט של הגולשים יעדיף לבצע רכישות או להשאיר פניה ממודעה דרך הסמארטפון שלו. לכן, אופטימיזציה של האתר לסמארטפון היא חיונית כדי להישאר במשחק.
- בדיקת התאמה אמצעי הגעה לאתר
מאיזה דפדפן מגיע הגולש? כרום? סאפארי? או שבכלל אתם ממירים הכי הרבה דרך פיירפוקס (דפדפן פופולארי)? לא כל דפדפן יציג את האתר שלכם באופן דומה כל עוד לא התאמם אותו כראוי.
לכן, חשוב לזהות באילו דפדפנים המבקרים שלכם משתמשים ולבדוק כיצד האתר שלכם נטען בכל אחד מהם.
- זמן טעינה מהיר יותר
דיברנו על זה בהקדמה אבל נדגיש את זה שוב כי באמת שזה פקטור מרכזי מאוד, לזמן הטעינה יש השפעה רבה על שיעור ההמרה של כל אתר לא משנה איפה הוא בעולם ולאיזה עסק הוא שייך. מחקרים מראים שאם לאתר שלך לוקח יותר מ6 שניות להיטען הגולשים יעזבו בשניה ה6 אם לא לפני (אין צור לדבר על מה קורה אם אתם עוברים את הזמן הזה).
הפכו את האתר שלכם למהיר יותר על ידי הקטנת גודל קבצי תמונה, תיקון הפניות לאתר ומהאתר, הקטנת גודל של סקריפטים וקבצי CSS (שאלו מנהל שיווק), תוספים מיותרים, לפעמים אפילו שווה לבדוק הגדלת נפח שרת אחסון בו האתר שלכם ממקום.
- הסרה של קישורים שבורים
אם יש לכם אתר עם ותק סביר להניח שיש לכם גם קישורים שבורים, שום דבר לא מתסכל גולש יותר מקישורים שבורים או עמוד 404. יש לציין שזה פחות בגלל שאתם עושים עבודה לא טובה אלה שזהו טבע של כל אתר וכל עסק. יש לבדוק קישורים שבורים ושגיאות 404 באופן קבוע כחלק מהתפעול השוטף של האתר. בנוסף זכרו שקישורים שבורים משפיעים גם על דירוג תוצאות החיפוש של האתר שלכם בגוגל.
- טיפ חזק! צור דפי נחיתה נפרדים עבור מודעות PPC שלכם
למנהל קמפיינים מקצועי זה אמור להיות מובן מאליו, קל וחומר לכם כבעל עסק.
הרבה מקדמים יביאו פשוט לעמוד הבית שלכם אבל אתם כמובן לא רוצים לעשות את זה. אם אתם חנות אינטרנטית אתם רוצים להביא גולשים רלוונטים לעמוד קטגוריה רלוונטי, אם אתם נותני שירות אתם רוצים להביא תנועה רלוונטית לכל סוג של שירות שאתם מציעים – בין אם זה באמצעות חיפוש או באמצעות מודעות בפלטפורמות אחרות.
תמיד תוודאו שהתוכן שלכם באתר מתאים לתנועה שאתם מביאים לאתר.
לסיכום, ישנם הרבה דברים שאפשר לעשות על מנת לשפר יחס המרה באתר ובכך להגדיל את הרווחים שלך. חלקם עולים כסף וחלקם פחות מה שכן הם דברים שכדאי לכם לבצע על מנת לנצל יותר את האתר שלכם לטובת העסק שלכם.
אנחנו בHighway Media מתמחים בניהול קמפיינים ושיפור יחס המרה לאתרים המבקשים לייצר יותר רווחים מהאתר. אם הגעתם עד לכאן סימן שאתם לא מרוצים מהביצועים של האתר שלכם ואתם מחפשים להרוויח יותר – אנחנו נשמח להראות לכם איך עושים את זה.
רם כהן
עמית זמיר